Aktualności

AKTUALNOŚCI ROK SZKOLNY 2018/2019

31. 01. 2019r.

Dogoterapia

Dogoterapia, czyli terapia z udziałem psów jest jedną z dziedzin animaloterapii (terapii poprzez kontakt ze zwierzętami). Kontakt ze zwierzętami najbardziej aktywizuje dzieci do podjęcia pracy terapeutycznej i rehabilitacyjnej. Maro w dniu dzisiejszym po raz kolejny odwiedził Przedszkolaków i Wychowanków Oddziałów Rewalidacyjno-Wychowawczych.

24. 01. 2019r.

Jasełka

Tegorocznemu przedstawianiu Bożonarodzeniowemu towarzyszyło motto: „Przytul nas do siebie”, są to słowa pastorałki, które usłyszeliśmy podczas występu. Jasełka te zostały przygotowane przez uczniów naszej szkoły wraz z najmłodszymi jej wychowankami i wolontariuszami działającymi na terenie szkół w naszym regionie: Zespołu Szkół Technicznych, Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza, Gimnazjum oraz Szkoły Podstawowej nr 2 w Strzyżowie. Pani Dyrektor Beata Potwora przywitała zaproszonych gości i zaprosiła do obejrzenia jasełek.Przedstawienie rozpoczęło się tańcem z lampionami wprowadzając widownię w nastrój świąteczny. Narratorzy i aktorzy wcielając się w różne role w pięciu scenach tłumaczyli historię narodzin Jezusa. Całość występów uświetniły pastorałki i kolędy wykonane z wielkim entuzjazmem przez dzieci i młodzież. Słowa wypowiedziane na scenie przez młodych aktorów, powinny przekonać nas, że każdego człowieka niezależnie od tego kim jest i co posiada, Bóg przytula do siebie i nim nie potępia. Sala widowiskowa była wypełniona zaproszonymi Gośćmi, Rodzicami, Dziadkami, Zaprzyjaźnionymi Szkołami oraz Uczniami Naszej Szkoły. Jasełka te dedykowane były całej społeczności szkolnej, Rodzicom oraz Babciom i Dziadkom w dniu ich święta.

21. 01. 2019r.

Wspólne kolędowanie.

W dniu 21 stycznie gościliśmy w naszym Ośrodku uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Strzyżowie wraz z opiekunem p. Barbarą Modliszewską. Wolontariusze kolędowali w każdej klasie z naszymi wychowankami. Wszyscy bardzo się cieszyliśmy ich obecnością i wspólnym śpiewem. O godzinie 11 przybył do nas Ksiądz Proboszcz naszej parafii ks. Julian Jarząb. Odwiedził też wszystkie nasze klasy, poświęcił sale i wręczył nam pamiątkowe obrazki z kolędy. Kolędowaliśmy i cieszyliśmy się Jego obecnością wśród nas. Spotkaniem w jadalni zakończyliśmy nasze świętowanie. Bardzo dziękujemy ks. Proboszczowi i p. Barbarze oraz uczniom LO za tyle okazanie nam i naszym wychowankom serca i sprawienie im wiele radości.

Bożonarodzeniowa szopka w Różance

W dniu 21 stycznia 2019r. grupa dzieci z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Strzyżowie wraz z opiekunami wyjechała na długo planowaną wycieczkę do Różanki. Chcieliśmy zobaczyć szopkę bożonarodzeniową jaką wybudował Pan Stanisław na swojej posesji. Szopka zachwyciła cała grupę, dzieci z zainteresowaniem obserwowały wszystkie elementy budowli. Pan Stanisław z wielką radością opowiadał o budowie szopki i częstował wszystkich cukierkami. Na potwierdzenie naszych słów zamieszczamy kilka zdjęć.

21. 12. 2018r.

Wesołych Świąt

Z okazji świąt Bożego Narodzenia życzę Ci dużo zdrowia i radości, spełnienia wszelkich marzeń, sukcesów zawodowych, a także dużo szczęścia w Nowym Roku.

Wigilia

Kolejny rok za nami, wspaniali ludzie, przeżycia, emocje ale najważniejsze, że to wszystko przeżyliśmy razem jako wspólnota naszego Ośrodka. Wspólnie też zasiedliśmy do Wigilii, aby życzyć sobie tego co w życiu najważniejsze… Cieszymy się, że w tym ważnym dla nas spotkaniu uczestniczyli Pan Bogdan Żybura Starosta Strzyżowski, Pan Tomasz Gancarski Wicestarosta Strzyżowski i Pani Maria Koś. Dziękujemy

19. 12. 2018r.

Mikołaj dla młodszych dzieci.

Σ  ­W ramach odbywających się raz w miesiącu zajęć grupowych odwiedził nas Święty Mikołaj i wręczył prezenty dzieciom, które uczestniczą w zajęciach z wczesnego wspomagania rozwoju. Ponadto dzieci wraz z rodzicami bawiły się w zimowo – mikołajkowe zabawy razem ze Świętym Mikołajem i jego pomocnikami, czyli panią Mikołajową i Reniferkiem.

13. 12. 2018r.

Muzeum na Zamku w Łańcucie.

Dzisiaj rano wyruszyliśmy do Muzeum Zamek w Łańcucie. Śnieg prószył delikatnie, więc św. Mikołaj miał szansę do nas przyjechać. Zatrzymaliśmy się najpierw w restauracji Vis a Vis na Rynku, gdzie gościła nas p. Sylwia. Ciepła herbata, kawa i drożdżówka to było nasze II śniadanie. Z nową energią ruszyliśmy do Sali Balowej na spotkanie z naszym ukochanym Świętym. Przywitała nas p. Teresa, która przypomniała nam krótki życiorys Mikołaja. Po chwili ukazał nam się Święty wraz z Aniołem i otrzymaliśmy wspaniałe prezenty. Dziękujemy bardzo serdecznie naszym ofiarodawcom: GS „SCh” z Grodziska Dolnego, GS „SCh” z Żołyni i GS „SCH” z Gaci. Radość opromieniała twarze naszych uczniów. Po sesji zdjęciowej ruszyliśmy zwiedzać pomieszczenia Zamkowe. Oprowadzały nas p. Bożena, p. Monika, p. Teresa i p. Edyta. Po zakończeniu zwiedzania wróciliśmy do restauracji, gdzie czekał na nas pyszny obiad. Wróciliśmy cali, zdrowi i radośni do Strzyżowa.
Bardzo dziękujemy Dyrekcji Muzeum Zamku za zawsze otwarte serca i drzwi dla osób niepełnosprawnych. Paniom z działu edukacji i wszystkim pracownikom za ciepłe, życzliwe przyjęcie naszej sporej grupy i przygotowanie całego spotkania ze św. Mikołajem. Pani Sylwii i pracownikom restauracji za wspaniała obsługę i ogromną życzliwość i wyrozumiałość. Wszystkim z serca DZIĘKUJEMY.